تصادف کامیون با پژو در مشهد هفت مصدوم بر جای گذاشت (۲ خرداد ۱۴۰۳) حریق منزل مسکونی در خیابان سرافرازان مشهد+تصویر (۲ خرداد ۱۴۰۳) هشدار نارنجی هواشناسی برای ۹ استان کشور(۲ خرداد ۱۴۰۳) انفجار و حریق منزل مسکونی دو مصدوم بر جای گذاشت+تصویر (۲ خرداد ۱۴۰۳) طرح رتبه‌بندی معلمان در دولت شهید جمهور اجرا شد آب و آبادی دو عامل اصلی مهاجرت هستند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۲ خرداد ماه ۱۴۰۳) | بارش باران از فردا وضعیت آب‌وهوای کشور تا اواسط تیرماه ۱۴۰۳ ۶ منبع طبیعی پروتئین برای کاهش وزن رای دیوان عدالت اداری: شکایت بازنشستگان علیه افزایش مستمری ۱۴۰۲ وارد نیست اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران نتایج آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی اعلام شد + لینک سامانه مسافران فرودگاه مهرآباد از این مسیر‌ها استفاده کنند (۲ خرداد ۱۴۰۳) تصادف اتوبوس با تریلی در کرمانشاه یک فوتی و ۱۱ مصدوم برجا گذاشت تولد لاکچری در سومین روز خاص قرن جدید! به محض ترک قند و شکر در بدن چه اتفاقی می‌افتد؟ جزئیات تکان‌دهنده از اردوی وحشت در استخر مرگ برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم اعلام شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) نام‌گذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابی نیشابور به‌نام «سیدالشهدای خدمت»
سرخط خبرها

۸۵ میلیارد ریال خسارت به محیط زیست خراسان‌رضوی توسط شکارچیان در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۲۱۵۰۸۵
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
۸۵ میلیارد ریال خسارت به محیط زیست خراسان‌رضوی توسط شکارچیان در سال ۱۴۰۲
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:‌ امسال شکارچیان غیرمجاز ۸۵ میلیارد ریال به محیط زیست این استان خسارت وارد کردند.

به گزارش شهرآرانیوز ابوالفضل شعبانی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی از ابتدای سال تاکنون با گشت مستمر در مناطق و زیستگاه‌های حیوانات وحشی تعداد هزار و ۳۰۰ متخلف شکار و سید را دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: از این متخلفان تعداد ۲۱۴ قبضه سلاح شکاری که ۲ قبضه آن سلاح جنگی است، در مجموع چهار هزار عدد انواع فشنگ شکاری از آنان کشف و توقیف شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: همچنین از این افراد ۴۸۴ قطعه ماهی، لاشه ۵۱۲ قطعه پرنده وحشی از قبیل کبک، تیهو، کبوتر وحشی، باقرقره و انواع مرغابی کشف و لاشه یا اجزای ۲۲۵ راس چهار از قبیل قوچ و میش وحشی، کل و بز وحشی، آهو و گراز کشف شد.

وی افزود: تعداد هزار و ۸۰۰ قطعه پرنده زنده‌گیری شده و اجزای حیوانات تاکسیدرمی نیز از این افراد کشف شده است.

شعبانی بیان کرد: محیط‌بانان در راستای وظایف ذاتی از تعداد ۸۸ فقره شکار غیر مجاز پیشگیری و در این زمینه حدود ۲۰۰ نفر قبل از اینکه شکاری در مناطق انجام بدهند دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی با اشاره به هشت فقره رفع تصرف توسط ماموران یگان حفاظت استان، در خصوص آلودگی‌های محیط زیستی شناسایی شده نیز گفت: امسال ۶۸۰ فقره اخطاریه زیست محیطی برای واحدا‌های صنعتی و خدماتی آلاینده در استان صادر شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: محیط بانان علاوه بر وظایف گسترده در فصل حریق با گشت‌های مستمر در مناطق و کانون‌های بحران حریق با آگاه سازی مردم ضمن پیشگیری از حریق‌های احتمالی، ۱۳۰ هکتار حریقی که در چند شهرستان در مناطق رخ داده بود را اطفا و از پیشروی حریق به دیگر مناطق با اقدام به موقع مهار و از خسارات وارده پیشگیری کردند.

شعبانی گفت: در ادامه کار فرهنگ سازی محیط بانان با شرکت در مدارس روستا‌ها و شهر‌های نزدیک به مناطق تحت حفاظت، ۲۱ هزار و ۶۵۰ نفر ساعت آموزش زیست محیطی برای بالا بردن فرهنگ محیط زیست ارائه شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->